Pot să mai port Tshirt-ul cu mesaj?

Un tricou frumos şi deştept, sub un sacou: ce schimbare faţă de cămaşa obişnuită…

În ultimul timp îl văd peste tot: îmbrăcat de fete şi femei de toate vârstele, la H&M, Cântărești şi la The Place, în toate culorile, cu nenumărate grafisme şi motive, într-o mare de croieli, de la Mickey Mouse şi Antonia, la efigia unei trupe rock sau îndemnuri la lectură.

Bine, bine, dar dacă le îmbrăcam, nu părem niște adolescente întârziate?

Dacă ne afişăm într-un tricou cu My boyfriend’s wife hates me, da! Ca să nu cădem în penibil şi vulgar, hai să respectăm două principii de bază:

a. Linia tricoului să fie puţin „lucrata”. Ignoram modelele drepte, masculinizate din bumbac greoi, cu decolteu la baza gatului şi ne orientăm către o linie trapezoidală, eventual cambrată, un decolteu V sau asimetric/ bateau, într-un bumbac fin (eventual în amestec cu in sau viscoză)
b. Il purtăm studiat. Nu îl îmbrăcăm împreună cu un jeans oarecare şi bascheti/ balerini, pe stilul „cobor până la supermarket, nu contează cum mă îmbrac”. În schimb, îl purtăm în maniera tricoului cu dungi bretone, atât de iubit de fashioniste. Așadar, îl asortam cu un smoking, o fustă maxi, una plisată sau una din dantelă, cu un jeans indigo sau cu un pantalon (clasic, şalvar, tigareta, imprimat…)

Ce aş pune pe lista interzisă sau cu mari semne de întrebare:
– tricouri cu Hello Kitty, inimioare, floricele şi alte grafisme similare: prea copilăroase, ieftine, comune
– mesaje „nostime”, care o amuză doar pe purtătoare, de tipul „Porn to be alive” sau „Sexy girl inside”. Până la urmă tuturor li se pare plictisitor mesajul, dar cine ar avea curajul să îţi spuna?
– logourile modificate intenționat (Sexsi, J’accoste…). Ai vreun nepot sau vecin de 8-10 ani? Fă-l fericit!
– tricouri recuperate de la ultimul team building sau aniversare corporatistă („I work for X Bank and I love it”). Nici măcar şeful nu îndrăznește să le poarte în public…
– tricouri cu logoul unei mărci kitschy glam sau foarte young (Kaporal, Guess, Juicy Couture). Nu vrei sa fii întrebată daca ai împrumutat tricoul vreunei vecine sau verișoare, liceană?
– tricouri imprimate cu logoul gigantic al unui brand de lux (YSL, Dior, Armani)
– tricouri cu subtext sexual, de genul textelor „Atentie, fragil” sau „100% natural” plasate pe sâni. Zic sa le lăsăm fetelor din bamboo sau celor de la pagina 5…

Pe lista celor aprobate, aş trece:
– tricouri serigrafiate, cu desene artistice sau de inspirație retro (un telefon vechi, un șarpe stilizat, o grafica pop art în stilul lui Roy Lichtenstein). Trebuie să simți ca a fost atins de o mana de artist.
– o imagine a unei celebrități din anii ’80 (David Bowie, Patti Smith, Blondie), măcar de dragul nostalgiei, plus ca oricând arata mai bine decât un tshirt cu Hannah Montana sau Pixie Lott.
– desene abstracte sau colaje de imagini

– desene brodate (plus niște aplicații) cu aer etnic,

Irina Markovits

(preluare de pe blogul autoarei http://www.stylediary.ro/)

Opiniile exprimate în textele publicate  nu reprezintă punctele de vedere ale editorilor, redactorilor sau ale membrilor colegiului redacţional. Autorii îşi asumă întreaga răspundere pentru conţinutul articolelor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *