EDITH BALAS

Articol la rubrica Reflecţii şi reflexii

Edith Balas este un cunoscut specialist în istoria şi teoria artelor, timp de mai multe decenii cadru  la didactic Universitatea Carnegie Mellon, din Pittsburgh, Pennsilvanya. Originară din Cluj, Edith Balas a supravieţuit deportării la Auschwitz şi în alte lagăre naziste, a absolvit facultatea de filozofie şi a funcţionat ca şi cadru didactic universitar şi editor de carte, trecând şi prin experienţa de a fi soţia unui diplomat român condamnat pe nedrept în anii dictaturii proletariatului. Apoi împreună cu soţul ei, matematicianul Egon Balas, au emigrat în Statele Unite, amândoi realizându-se atât pe tărâmul vieţii ştiinţifice, cât şi familiale.

Articol la rubrica Reflecţii şi reflexii

Edith Balas este un cunoscut specialist în istoria şi teoria artelor, timp de mai multe decenii cadru  la didactic Universitatea Carnegie Mellon, din Pittsburgh, Pennsilvanya. Originară din Cluj, Edith Balas a supravieţuit deportării la Auschwitz şi alte lagăre naziste, a absolvit facultatea de filozofie şi a funcţionat ca şi cadru didactic universitar şi editor de carte, trecând şi prin experienţa de a fi soţia unui diplomat român condamnat pe nedrept în anii dictaturii proletariatului. Apoi împreună cu soţul ei, matematicianul Egon Balas – unul  dintre primii savanţi din România, în domeniul matematicii aplicate – a emigrat în Statele Unite, amândoi realizându-se atât pe tărâmul vieţii ştiinţifice, cât şi familiale. Preocupările principale ale lui Edith Balas, pe tărâmul istoriei artelor, au fost îndreptate către pictura şi sculptura modernă (1890 – 1960), precum şi către Arta Renaşterii.   Edith Balas a publicat mai multe zeci de lucrări ştiinţifice şi câteva cărţi dedicate artei lui Constantin Brâncuşi şi Michelangelo, precum şi o carte autobiografică  impresionantă Bird in flight, care dezvăluie o femeie fragilă şi sensibilă, dotată cu o mare tenacitate şi putere de a înfrunta greutăţile vieţii.

(Andrea Ghiţă)

 

 

Opiniile exprimate în textele publicate  nu reprezintă punctele de vedere ale editorilor, redactorilor sau ale membrilor colegiului redacţional. Autorii îşi asumă întreaga răspundere pentru conţinutul articolelor.

Comentariile cititorilor sunt moderate de către redacţie. Textele indecente şi atacurile la persoană se elimină. Revista Baabel este deschisă faţă de orice discuţie bazată pe principii şi schimbul de idei.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *