Un tricou frumos şi deştept, sub un sacou: ce schimbare faţă de cămaşa obişnuită…
În ultimul timp îl văd peste tot: îmbrăcat de fete şi femei de toate vârstele, la H&M, Cântărești şi la The Place, în toate culorile, cu nenumărate grafisme şi motive, într-o mare de croieli, de la Mickey Mouse şi Antonia, la efigia unei trupe rock sau îndemnuri la lectură.
Bine, bine, dar dacă le îmbrăcam, nu părem niște adolescente întârziate?
Dacă ne afişăm într-un tricou cu My boyfriend’s wife hates me, da! Ca să nu cădem în penibil şi vulgar, hai să respectăm două principii de bază:
a. Linia tricoului să fie puţin „lucrata”.
Ignoram modelele drepte, masculinizate din bumbac greoi, cu decolteu la baza
gatului şi ne orientăm către o linie trapezoidală, eventual cambrată, un
decolteu V sau asimetric/ bateau, într-un
bumbac fin (eventual în amestec cu in sau viscoză)
b. Il purtăm studiat. Nu îl îmbrăcăm împreună cu un jeans oarecare şi bascheti/
balerini, pe stilul „cobor până la supermarket, nu contează cum mă îmbrac”. În
schimb, îl purtăm în maniera tricoului cu dungi bretone, atât de iubit de fashioniste. Așadar, îl asortam cu un
smoking, o fustă maxi, una plisată sau una din dantelă, cu un jeans indigo sau
cu un pantalon (clasic, şalvar, tigareta, imprimat…)
Ce aş pune pe lista interzisă sau cu mari
semne de întrebare:
– tricouri cu Hello Kitty, inimioare, floricele şi alte grafisme similare: prea
copilăroase, ieftine, comune
– mesaje „nostime”, care o amuză doar pe purtătoare, de tipul „Porn to be
alive” sau „Sexy girl inside”. Până la urmă tuturor li se pare plictisitor
mesajul, dar cine ar avea curajul să îţi spuna?
– logourile modificate intenționat (Sexsi, J’accoste…). Ai vreun nepot sau
vecin de 8-10 ani? Fă-l fericit!
– tricouri recuperate de la ultimul team building sau aniversare corporatistă
(„I work for X Bank and I love it”). Nici măcar şeful nu îndrăznește să le
poarte în public…
– tricouri cu logoul unei mărci kitschy
glam sau foarte young (Kaporal,
Guess, Juicy Couture). Nu vrei sa fii întrebată daca ai împrumutat tricoul
vreunei vecine sau verișoare, liceană?
– tricouri imprimate cu logoul gigantic al unui brand de lux (YSL, Dior,
Armani)
– tricouri cu subtext sexual, de genul textelor „Atentie, fragil” sau „100%
natural” plasate pe sâni. Zic sa le lăsăm fetelor din bamboo sau celor de la pagina 5…
Pe lista celor aprobate, aş trece:
– tricouri serigrafiate, cu desene artistice sau de inspirație retro (un
telefon vechi, un șarpe stilizat, o grafica pop art în stilul lui Roy
Lichtenstein). Trebuie să simți ca a fost atins de o mana de artist.
– o imagine a unei celebrități din anii ’80 (David Bowie, Patti Smith,
Blondie), măcar de dragul nostalgiei, plus ca oricând arata mai bine decât un
tshirt cu Hannah Montana sau Pixie Lott.
– desene abstracte sau colaje de imagini
– desene brodate (plus niște aplicații) cu aer etnic,
Irina Markovits
(preluare de pe blogul autoarei http://www.stylediary.ro/)