VALENTIN GHIŢĂ

A publicat la rubrica Disputandum

Este profesor titular de educaţie muzicală şi educaţie artistică la Liceul Teoretic Onisifor Ghibu din Cluj, fiind interesat mai ales de aspectele care ţin de instrumentele muzicale. Este preocupat de sunete încă din anul 1976, şi, ca urmare a acestor preocupări, a urmat grădiniţa muzicală (în paralel cu cea la care era arondat), Liceul de Artă, secţia Muzică (devenit Liceul de Muzică), Academia de Muzică Gheorghe Dima, secţia muzicologie şi studiile aprofundate, la aceeaşi instituţie, la secţia Sinteze Muzicologice. În afara preocupărilor muzicale, Valentin Ghiţă este interesat şi de cultura iudaică, motiv pentru care a urmat studii aprofundate la facultatea de Istorie şi Filosofie a Universităţii Babeş-Bolyai, specializarea Studii Iudaice. Această dublă preocupare s-a concretizat şi în cadrul studiilor universitare de doctorat pe care le-a urmat la Universitatea de Arte George Enescu din Iaşi, teza de doctorat – Muzica evreiască în spaţiul românesc – susţinută în anul 2011, cu calificativul Excelent – Summa cum Laude, iar în perioada anilor 2012 – 2014 a urmat procedura de obţinere a gradului didactic I pe baza titlului ştiinţific de doctor. Este autorul cărţii Ghidul Spectatorului de Operă precum şi al mai multor articole de specialitate.

Între 1995 şi 2000 a fost jurnalist la Mesagerul Transilvan, Ştirea, Transilvania Jurnal şi Ziarul de Cluj, scriind articole de cronică şi critică muzicală, precum şi reportaje despre Clujul medieval şi istoria şcolilor clujene.

Opiniile exprimate în textele publicate  nu reprezintă punctele de vedere ale editorilor, redactorilor sau ale membrilor colegiului redacţional. Autorii îşi asumă întreaga răspundere pentru conţinutul articolelor.

Comentariile cititorilor sunt moderate de către redacţie. Textele indecente şi atacurile la persoană se elimină. Revista Baabel este deschisă faţă de orice discuţie bazată pe principii şi schimbul de idei.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *